Tere tulemast Gardesti e-poodi! Meie soov on pakkuda Teile meeldivat ja turvalist ostukogemust – olgu see siis uue lemmiktaime, aiatööriista või kodu kaunistava detaili leidmisel. Selleks oleme koostanud lihtsad ja arusaadavad müügitingimused, mis aitavad mõista, kuidas e-poest tellimine käib, millised on Teie õigused ja kohustused ning kuidas lahendame võimalikke küsimusi või kaebusi. Käesolevad müügitingimused kehtivad ostu sooritamisel e-poest. E-poes tellimuse esitamisega kohustute kinnitama, et Te olete käesolevad müügitingimused hoolikalt läbi lugenud ning nõustute nendega. Müügitingimustega nõustumisel muutuvad käesolevad müügitingimused Meie ja Teie vahel sõlmitud siduvaks müügilepinguks. Müügitingimustega mittenõustumisel ei saa Te meie e-poes tellimust esitada. 1.Mõisted ja sissejuhatus 1.1. Tingimustes kasutatakse mõisteid alljärgmises tähenduses: E-pood Gardesti e-pood https://gardest.ee, mis pakub laias valikus tooteid nii aianduse, sisustuse kui ka lemmikloomahoolduse valdkondades. Gardesti e-pood võimaldab mugavalt osta tooteid veebis, küsida meilt toodete kohta nõu ja tutvuda aiandus- ja sisustusalaste nõuannetega. Gardest või meie Gardest OÜ, registrikood 14246756, aadress Tartu maakond, Tartu linn, Tähtvere küla, Roheline tn 14, 61410, kes opereerib Gardesti sisustus- ja aianduskeskust, sh Gardesti e-poodi. Kaup Gardesti E-poes müügiks pakutav toode või tootekomplekt, mida saate tellida ja osta vastavalt käesolevatele müügitingimustele. Müügileping Teie ja meie vahel sõlmitud müügileping, mille alusel me müüme tellimuses kirjeldatud Kauba käesolevas dokumendis toodud tingimustel. Püsiklient füüsiline isik, kes on liitunud Gardesti püsikliendiprogrammiga ning kes on E-poest ostu sooritamisel sisse logitud oma Püsikliendi kontole. Teie Füüsiline või juriidiline isik, kes on esitanud E-poes tellimuse, sõlmides meiega müügilepingu käesolevas dokumendis toodud tingimustel Tingimused Käesolevad müügitingimused. 1.2. Tingimused kohalduvad nii tellimustele, mis on esitatud nii füüsilisest isikust kui ka juriidilisest isikust ostja poolt. Teatud küsimustes võivad füüsilisest isikust ostjale kohalduvad tingimused erineda juriidilisest isikust ostjale kohalduvatest tingimustest, kui ostja on tarbija. 1.3. Tarbijaks loetakse füüsiline isik, kes teeb tehingu, mis ei seondu iseseisva majandus- või kutsetegevuse läbiviimisega. Me loeme mh ostu sooritanud isiku juriidiliseks isikuks, kui Kauba eest tasub juriidiline isik või Kauba eest on esitatud arve juriidilisele isikule. 1.4. Tellimuse esitamisega kinnitate, et Te olete vähemalt 18-aastane teovõimeline füüsiline isik. Kui Te olete noorem kui 18-aastane, siis Te kinnitate tellimuse esitamisega, et Teie seaduslik esindaja on vastavalt seadusele tellimuse eelnevalt heaks kiitnud või Te sooritate ostu vahenditega, mille andis Teile selleks otstarbeks või vabaks kasutamiseks Teie seaduslik esindaja või viimase nõusolekul kolmas isik. 1.5. Tingimustes reguleerimata küsimustes lähtutakse Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest, asjakohasel juhul ka Gardesti Püsikliendiprogrammi tingimustest, mis on kättesaadavad aadressil: https://gardest.ee/gardesti-kliendikaardi-tingimused/ 2. Tellimuse esitamine, Kauba hind ja Püsikliendi soodustuse kohaldamine 2.1. Te saate E-poes esitada tellimuse nii Püsikliendina, olles sisse logitud oma püsikliendi kontole, kui ka külalisena (s.t., registreerimata kasutajana). 2.2. Kauba tellimiseks tuleb lisada soovitud Kaup virtuaalsesse ostukorvi. Kauba ostukorvi lisamine ei kohusta Kaupa ostma ega too kaasa rahalisi kohustusi. Ostukorvi sisu saab kuni tellimuse vormistamiseni muuta, sh eemaldada või lisada ostukorvi tooteid. 2.3. Kõik E-poes müüdavate Kaupade hinnad on eurodes ja sisaldavad käibemaksu. Kauba müügihinnale lisandub Kauba sihtkohta toimetamisega kaasnev kohaletoimetamiskulu, v.a. kui Te olete valinud kauba kohaletoimetamise viisiks Kauba kättesaamise Kauplusest. 2.4. Tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv Kauba kohaletoimetamise viis. Seejärel kuvatakse ekraanile Kauba ostuhinna summa koos kohaletoimetamise tasuga, mida saab tasuda pangalingi või kaardimakse kaudu. 2.5. Kui Te soovite tasuda Kauba eest mõne makselahendusega (osamakse, järelmaks), siis kohalduvad Teie ostule lisaks käesolevatele Tingimustele ka finantsteenuse osutaja makselahenduse tingimused. Klikkides vastava makselahenduse ikoonile, suunatakse Teid automaatselt finantsteenuse osutaja koduleheküljele. 2.6. Esitades tellimuse Püsikliendina, kohaldame automaatselt Teie tellimusele Püsikliendi soodustust vastavalt Püsikliendiprogrammi tingimustele. Püsikliendi soodustus ei kohaldu juhul, kui Te sooritate ostu juriidilise isikuna (k.a. taotled arve väljastamist juriidilisele isikule). Püsikliendi soodustus ei laiene kohaletoimetamise tasule. 2.7. Pärast Kauba eest tasumist tuleb Teil vajutada lingile “Tagasi kaupmehe juurde”. 2.8. Tellimus loetakse vormistatuks ja Müügileping sõlmituks alates hetkest, kui tellimuse eest tasumisele kuuluv summa on laekunud meie kontole. 2.9. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadame Teile automaatse e-kirja. 2.10. Kui tellitud Kaupa ei ole võimalik tarnida seoses Kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitame Teid sellest esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest. 2.11. Gardest jätab endale õiguse taganeda Teiega sõlmitud müügilepingust, kui Gardest´is pakutava Kauba hind on võrreldes selle Kauba tavapärase turuhinnaga võrreldes ebamõistlikult madal ning Gardest ei ole Kauba juures selgesõnaliselt märkinud, et tegemist on allahindluse või muu põhjendatud hinnalangusega. Sellisel juhul loetakse olukorda eksimuseks (nt tehniline rike, töötaja eksimus või muu asjaolu). Säte ei kohaldu, kui Gardest on saatnud Kauba Teie poolt määratud sihtkohta. 3. Kauba kohaletoimetamine 3.1. Tellimuse vormistamisel saate valida omale sobiva Kauba kohaletoimetamise viisi Eesti riigi piires: 3.1.1. Kauba tellimine pakiautomaati (Smartpost; Omniva või DPD pakiautomaat). Kui olete valinud eelnimetatud kohaletoimetamise viisi, siis teavitatakse Teid Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati SMS-teatega, mis sisaldab nii Kauba hoiustamise tähtaega kui ka pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi ja paki tagastamiseks vajaminevat tagastuskoodi. Kui Te ei lähe Kaubale järgi hoiustamistähtaja viimasel päeval, loeme, et Te olete tellimusest loobunud ning me tagastame Teile Kauba ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt Te ostu eest tasusite. Me ei vastuta Teile tekkinud kahju eest, kui kolmandad isikud on saanud oma valdusesse pakiautomaadi unikaalse koodi ning selle alusel on Kaup kätte saadud. 3.1.2. Kauba tellimine kulleriga välisukseni. Kui olete valinud eelnimetatud kohaletoimetamise viisi, siis lepib kuller Teiega telefoni teel kokku Kauba üleandmise täpse aja. Te peate tagama, et võtate Kauba kokkulepitud ajal ja aadressil vastu. Juhul, kui Te ei ole Kauba saabumise hetkel kättesaadav, teeb kuller ühe täiendava katse Kaup kätte toimetada. Kui mõlemad katsed Kauba üleandmiseks ebaõnnestuvad, loeme, et Te oled tellimusest loobunud ning tagastame Teile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt Te ostu eest tasusite. 3.1.3. Kauba kättesaamine Kauplusest. Eelnimetatud kohaletoimetamise viisi valimisel väljastatakse Teile Kaup Kaupluse lahtioleku aegadel klienditeeninduse infoletis. Kauba kohalejõudmisest klienditeenindusse teavitame Teid e-posti teel. Väljastame Kaupluses Kaupa üksnes tellimuse vormistanud isikule. Kauba kättesaamiseks peate esitama meile isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass, juhiluba) ja tellimuse numbri. Isikut tõendava dokumendi puudumisel võime jätta Kauba Teile väljastamata. Kui Te ei tule Kaubale järele 3 kalendripäeva jooksul, loeme, et Te olete tellimusest loobunud ning tagastame Teile ostusumma viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt Te ostu eest tasusite. 3.2. Kauba kättesaamisel avage Kauba pakend ettevaatlikult seda kahjustamata. Kui tootepakendit on võimalik avada seda kahjustamata, kuid Te oled rikkunud pakendit, on meil õigus kaupade tagastamisel nõuda tootepakendi väärtuse vähenemisega tekitatud kahju hüvitamist, mis arvestatakse maha Teile tagastatavast ostusummast. Juhul, kui tootepakendit ei saa avada seda kahjustamata, ei vastuta Te rikutud pakendi eest. 3.3. Kui Te avastate Kauba kättesaamisel, et Teile on saadetud vale või defektne Kaup või Kaup ei ole jõudnud Teieni heas seisukorras ja kinnises kahjustamata pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada meid aadressil e-pood@gardest.ee. 4. Tarbija taganemisõigus 4.1. Kui Te sooritate ostu tarbijana, siis on Teil õigus taganeda Müügilepingust 14 kalendripäeva jooksul alates Kauba kättesaamisest (v.a Kauba puuduste ilmnemisel). 4.2. Müügilepingust taganemiseks ja Kauba tagastamiseks peate meile eelnimetatud tähtaja jooksul edastama kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis taganemisavalduse (vt käesolevate Tingimuste Lisa 1) või teatama meile lepingust taganemisest vabas vormis ning edastama selle koos Kaubaga meile Kauba tellimisel kasutatud kohaletoimetamise viisi abil. 4.3. Taganemisõiguse korrektseks kasutamiseks peate tagastama Kauba meile hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest. 4.4. Tagastamine pakiautomaati on Teile tasuta. Kui valite tagatusviisiks kulleri teenuse, siis kohustute Te kandma tagastamisega seotud teenuse kulu. 4.5. Käesolevas punktis kirjeldatud tarbija taganemisõigus ei kohaldu Kauba puhul, mis on valmistatud Teie isiklikke vajadusi arvestades; mis on valmistatud Teie esitatud tingimuste kohaselt; mis rikneb või vananeb kiiresti (nt. taimed, lilled, puud, põõsad, istikud ja jõulupuud); selline suletud pakendis asi, mis ei ole kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning kui see on pärast kohaletoimetamist avatud (nt kosmeetikatooted, nagu huulepulgad kreemid; hügieenitooted); mis oma olemuse tõttu segatakse või ühendatakse pärast üleandmist muu asjaga selliselt, et neid ei saa enam teineteisest eraldada; suletud ümbrises audio- ja videosalvestise või arvutitarkvara üleandmine, kui tarbija on ümbrise avanud; ajaleht, ajakiri või muu perioodiliselt ilmuv väljaanne. 4.6. Müügilepingust taganemise korral tagastame Teile Kauba eest tasutud müügihinna ja kohaletoimetamiskulu. 4.7. Müügilepingust taganemise korral tagastame Teile ostusumma arvestades Tingimustes sätestatud erisusi koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse ja kauba jõudmisest meile. 4.8. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, mida Te kasutasite ostuhinna tasumiseks. 4.9. Kui Teie poolt tagastatav Kaup (ja/või Kauba pakend) on halvenenud, vigastatud või kahjustunud ning selline halvenemine/kahjustumine on põhjustatud Teist tulenevatest asjaoludest, on meil õigus tasaarvestada Kauba väärtuse vähenemine Teie poolt Kauba eest tasutud ning Teile tagastamisele kuuluva summaga. Te vastutate Kauba väärtuse vähenemise eest, kui väärtuse vähenemine on tingitud Kauba kasutamisest muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. 4.10. Kauba väärtuse vähenemise ulatuse määrame kasutades vajadusel eksperdi arvamust. Eksperdina aktsepteeritakse Kauba tootjat ja maaletoojat. Kui Te ei nõustu väärtuse vähenemise arvamusega, siis annab väärtuse vähenemise kohta siduva arvamuse meie poolt valitud sõltumatu ekspertiisibüroo. Kui ekspertiisibüroo arvamus kinnitab meie hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis kohustute hüvitama ka ekspertiisikulud. Kui ekspertiisbüroo arvamus ei kinnita meie hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis kanname ekspertiisi kulud ise. Juhul, kui Te ei nõustu sõltumatu ekspertiisibüroo arvamusega, on Teil õigus pöörduda vaidluse lahendamiseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole. 4.11. Lisaks Tingimuste p-des 4.1. sätestatud lepingust taganemise õigusele on Teil õigus Tingimuste rikkumise või Kauba mittevastavuse korral kasutada ka teisi seadusest tulenevaid õiguskaitsevahendeid. 5. Gardesti kui müüja vastutus 5.1. Gardest vastutab Kauba lepingutingimustele mittevastavuse ja puuduste eest, mis ilmnevad 2 aasta jooksul arvates Kauba üleandmisest Teile. Tarbijale Kauba müümise korral eeldatakse, et 12 kuu jooksul Kauba tarbijale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas Kauba üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus Kauba või puuduse olemusega. 5.2. Kui Kaubal esineb puudus, siis kohustute teavitama meid puudusest hiljemalt kahe kuu jooksul puuduse ilmnemisest, esitades selleks meile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pretensiooni. Pretensioonis tuleb märkida enda nimi ja kontaktandmed, pretensiooni kuupäeva, Kaubal puuduse ilmnemise kuupäeva ja puuduse kirjelduse, meile puudusega Kauba suhtes esitatav nõue ning lisama pretensioonile Kauba ostmist tõendava dokumendi. Me vastame Teie kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul. 5.3. Kauba nõuetele mittevastavuse või puuduse korral on Teil õigus nõuda meilt Kauba parandamist või selle asendamist nõuetele vastava ja puudusteta Kauba vastu, selle võimatuse või ebamõistlikkuse korral aga taganeda Kauba suhtes sõlmitud Müügilepingust. 5.4. Me ei vastuta Kaubal ilmnenud puuduste eest, mis on tekkinud Teie süül või kui puudus on tekkinud Kauba mittevastava kasutamise tagajärjel. 5.5. Lisaks käesolevas peatükis kirjeldatud Gardesti kui müüja vastutusele võib Kauba suhtes kehtida ka Kauba tootja poolt antav müügigarantii, mille täpsem sisu, tähtaeg, kehtivusala jm tingimused on määratud konkreetse Kauba tootja poolt antava müügigarantii tingimustes. Kui Teil on küsimusi konkreetse Kauba tootja müügigarantii olemasolu ja täpsemate tingimuste kohta, siis soovitame esitada oma küsimused meile veebilehe „Infopäring/Tagasiside“ funktsiooni kaudu, e-kirja teel (info@gardest.ee), helistades tasuta telefoninumbrile 741 2110 või pöördudes klienditeeninduse poole Gardesti Kaupluses. 6. Sätted 6.1. Teil on õigus tellimuse hetkel kehtivad Tingimused salvestada, et tagada vajadusel nende taasesitamine püsival andmekandjal. 6.2. Meil on õigus Tingimusi igal ajal osaliselt või täielikult ühepoolselt muuta, avaldades uued Tingimused meie E-poes. Tingimuste muudatused ning täiendused jõustuvad alates muudatuste või täienduste avaldamist E-poes või Tingimustes nimetatud ajal. Kui Te edastasite oma tellimuse enne Tingimuste muudatuste jõustumist, siis kehtivad tellimusele selle edastamise ajal kehtinud Tingimused. 6.3. Teie ja meie vahel Kauba tellimise ja ostmisega tekkivad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on Teil õigus pöörduda oma õiguste kaitseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti juures tegutseva Tarbijavaidluste komisjoni, Euroopa komisjoni või kohtusse. Kohtusse pöördumise korral lahendab asja Tartu Maakohus. 6.4. Kui Te sooritate ostu juriidilise isikuna, siis ei kohaldu Müügilepingule tarbija eriõigusi puudutavad sätted (nn tarbijakaitsesätted). Uuendatud 01.07.2025